Poranna kawa to dla wielu z nas skuteczny możliwość na wzmocnienie

„Mała czarna” dla aktywnych

Do 2004 roku uznawana przez Światową Agencję Antydopingową jako sposób zakazany, obecnie jest powszechnie używana przez wyczynowców. Kofeina, bo o niej mowa, jest odczuwana jako sam z najskuteczniejszych naturalnych specyfików pobudzających. Czy „mała czarna” równie intensywnie kiedy na profesjonalistów działa na systemy sportowców-amatorów?

Poranna filiżanka kawy to dla wielu z nas dobry droga na pobudzenie oraz zwiększenie koncentracji. Blokując receptory adenozyny, odpowiedzialne za uczucie senności i zmęczenia, stymuluje system do prac energii. Jak wynika z najnowocześniejszych badań, właściwości te, obok pozytywnego wpływu na pozycję intelektualną, znajdują zastosowanie także w sukcesu aktywności fizycznej. Zwiększenie przepływu krwi do mięśni i serca ma miejsce szczególnie w sukcesu wysiłku wytrzymałościowego. W który sposób kofeina działa na kondycja swego systemu?

Naturalny doping
W sukcesu osób prowadzących sport regularnie, kluczową kwestią w prawidłowym funkcjonowaniu gospodarki energetycznej systemu jest krótkie odbudowanie pomiędzy treningami zasobów glikogenu. Kofeina wszyscy w niniejszej spraw podwójną funkcję.

Powodując wzrost stężenia wolnych kwasów tłuszczowych, działa na oszczędzanie glikogenu zawartego w mięśniach. Przyjmowana bezpośrednio przed przystąpieniem prace, zwiększa i poziom glukozy, z której istnieje on syntezowany. – Kofeina dostarczana
w ról kawy wchłaniana jest mocno szybko. W sukcesu długotrwałej aktywności odczuwalne efekty uzyskamy, pijąc kawę ok. 15-20 minut przed treningiem. Przy krótszym wysiłku etap ten ulega wydłużeniu do 45 minut – tłumaczy Joanna Sobyra, ekspert Segafredo Zanetti. – Powinniśmy ale mieć, że kupując dawkę kofeiny należy zadbać o regularne i prawidłowe nawadnianie organizmu niwelujące skutki moczopędnego działania napoju – dodaje.

Skok adrenaliny na żądanie
Przyjęcie dawki ok. 5 mg kofeiny na kilogram wagi ciała powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych i zwiększenie stężenia adrenaliny we natury. Traktuje wtedy niesamowite stanowisko w sukcesu aktywności wymagających wielkiej sile oraz odporności organizmu, takich jak maraton lub wyścig rowerowy. Kofeina, działając na układ nerwowy, zwiększa również wydolność organizmu i motywację do dalszego wysiłku. W rezultacie poprawia refleks i wyostrza koncentrację.

Określając się na włączenie kawy do diety przy jednoczesnej aktywności fizycznej, powinniśmy wziąć pod opiekę ogólny stan zdrowia. Dla organizmów osób borykających się z nadciśnieniem, połączenie kofeiny i wielkiego wysiłku może stanowić zbyt wielkie obciążenie.

Zakwasom mówimy stanowcze „nie!”
Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, zwany popularnie „zakwasami” to jedyne z największych utrapień, z którym zmierzyć się muszą początkujący amatorzy sportu. To teraz nieprzyjemna bolesność, tłumaczona powstaniem mikrourazów w całości włókien jest fundamentalnym powodem, dla którego występujemy treningi już po paru dniach. Jak pokazują badacze z amerykańskiego University of Georgia, kofeina pomaga zaradzić też tego gatunku problemom. Odczuwalna bolesność mięśni u osób, którym przed wielkim wysiłkiem zaaplikowano tabletki z kofeiną, stanowiła o 46% niższa niż w sukcesu grupy kontrolnej. Efekt przedstawia się blokowaniem adenozyny, odpowiedzialnej za aktywowanie receptorów bólu w reakcji na mikrouszkodzenia. By otrzymać taki produkt, wystarczy zażyć dawkę kofeiny wprowadzoną w dwóch filiżankach espresso.

Aktywność + dieta = przypadek
Mała czarna to ponad drink z największych naturalnych składników wspomagających odchudzanie. – Osobom zakładającym swą wiosenną grę z kilogramami, obok regularnej aktywności fizycznej, zalecane jest picie espresso. Działa ona dokuczanie i obniża ochotę na skorzystanie po słodkie przekąski – tłumaczy Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti. – Wartość kaloryczna klasycznego espresso jest słaba
– ok. 2 kcal na 100 ml, a wprowadzona w nim kofeina wspomaga proces termogenezy. Właśnie dzięki tym częściom kawy, pijący ją po posiłkach Włosi są niscy i trzyma energii – dodaje. Powinniśmy jednak uważać, aby nie zawyżać kaloryczności napoju poprzez dodawanie tłustego mleka czy słodkich dodatków, takich jak syropy smakowe, bita śmietana czy czekolada.

Authors

Dodaj komentarz

Please Login to comment
  Subscribe  
Powiadom o
Top