Castrol zwiększa inwestycje w nowoczesne szkolenia

Akademia Castrol z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem rynku. W ponad 120 treningach zorganizowanych w 2013 roku wzięło udział 1600 mechaników i doradców serwisowych. To najlepszy wynik w historii firmy, a tegoroczne plany są jeszcze bardziej ambitne.

Dobry wynik to z pewnością w dużej mierze zasługa zmienionej w ubiegłym roku formuły szkoleń Akademii Castrol. Dziś stałym ich elementem jest Castrol LAB – mobilne laboratorium, w którym w widowiskowy sposób (m.in. z użyciem ciekłego azotu) prezentowane są różnice między olejami, a uczestnicy szkoleń mogą doświadczyć, jak działają poszczególne składniki oleju w ich silnikach. „Nic tak nie zapada w pamięć, jak możliwość zobaczenia na własne oczy właściwości oleju, które odpowiadają za jego funkcje w silniku, skrzyni biegów czy innym układzie auta” – mówi Paweł Mastalerek, szef działu technicznego Castrol. „Dużo czasu poświęcamy także na rozmowy o normach i specyfikacjach olejów, bo to pomaga rozwiązać problem z właściwym doborem” – dodaje. W tym celu trenerzy posługują się praktycznymi przykładami m.in. prezentując części silnika zniszczone w wyniku niewłaściwego zastosowania oleju. „Prawidłowy dobór zależy od mnóstwa czynników – okresu między wymianami, obecności katalizatora lub filtra cząstek stałych, rodzaju napędu rozrządu, zastosowania turbosprężarki lub kompresora czy innych elementów, jak na przykład pompowtryskiwacze. I tu jest ogromne pole do popisu dla naszych specjalistów, by tę wiedzę przekazali jak największej liczbie mechaników i doradców serwisowych, a oni z kolei potrafili odpowiednio doradzić swoim klientom” – tłumaczy Paweł Mastalerek.

W ubiegłym roku firma Castrol przeprowadziła rekordową liczbę 123 szkoleń. Wzięli w nich udział mechanicy i doradcy serwisowi z warsztatów autoryzowanych i nieautoryzowanych, a także pracownicy sklepów wielkopowierzchniowych oraz uczniowie szkół technicznych. Wychodząc naprzeciw potrzebom uczestników szkoleń, pod koniec 2013 roku Castrol uzupełnił swoją ofertę o szkolenia handlowe z obsługi klienta i technik sprzedaży. W planach firmy na 2014 rok jest ok. 60 treningów sprzedażowych i ok. 150 technicznych. „Wymagania producentów samochodów są dzisiaj tak precyzyjne i zróżnicowane, że przeciętny kierowca nie ma szans na zaznajomienie się ze wszystkimi normami i specyfikacjami w zakresie środków smarnych” – uzasadnia inwestycje w szkolenia Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji w firmie Castrol w Polsce. „Dlatego mechanicy, którzy często są najważniejszymi doradcami klienta, muszą posiadać obszerną wiedzę o rodzajach olejów i ich poprawnym zastosowaniu, a także dysponować umiejętnościami, które ułatwią im rozmowę z konsumentami. Chcemy zwiększać kompetencje naszych partnerów, bo wiemy, że ma to realne przełożenie na ich biznes” – dodaje.

Szkolenia są bezpłatne i odbywają się na terenie całej Polski. Uczestników szkoleń zgłaszają lokalni dystrybutorzy współpracujący z firmą Castrol. Specjaliści z działu technicznego firmy wydają także cykliczny newsletter oraz opracowali stronę internetową pod adresem www.castrolnews.pl, dzięki którym można na bieżąco śledzić nowinki technologiczne i bezpośrednio kontaktować się z ekspertami Akademii Castrol.

 

więcej informacji na: www.castrolnews.pl

 

Źródło BP Europa SE, Oddział w Polsce. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Dodaj komentarz

Please Login to comment
  Subscribe  
Powiadom o
Top